מה זה פילאטיס

פילאטיס היא מודעות למתרחש בגוף בכל רגע נתון. בשיטה אנו מפעילים את השרירים המייצבים ,שרירי הליבה, על מנת לשמור על יציבות ומרכז גוף חזק .

השיטה מתאימה לכל אחד ואחת ולפי יכולתו האישית של המתאמן.

לפילאטיס 7 עקרונות שהם:

  1. תנועתיות - תנועה סימולטנית של הגוף המעודדת זרימה נכונה של הדם וגירוי בריא של מערכת העצבים.
  2. נשימה - בזמן פעילות גופנית מאומצת קיימת נטייה להפסיק לנשום. בפילאטיס הנשימה היא בלתי נפרדת מהתרגיל ומשפרת את ביצועו.
  3. איזון - בפילאטיס אנו שומרים על איזון השרירים בין כיווצם להארכתם שיפור טווחי תנועה.
  4. ריכוז - בפילאטיס מחשבותינו מתרכזות בגוף ובביצוע התרגיל עצמו ובכל שלב אנו מרגישים את הגוף, מבינים ומייעלים את התנועה. דבר המצריך ריכוז מקסימלי לאורך כל התרגיל ולאורך כל השיעור.
  5. שליטה - שליטה גופנית פיזית ומנטלית. כל תנועה נעשית במחשבה מלאה ומתוך סיבה. שיטת הפילאטיס מונעת פציעות בזמן ביצוע התרגיל.
  6. דיוק - מעלה את רמת ביצוע התרגיל ומכוון לשיפור משיעור לשיעור. מעלה את רמת תרגול מקצועית המשקפת תוצאות.
  7. זרימה וקצב - בפילאטיס דגש על הזרימה בכל שלבי התרגיל וכן בין תרגיל לתרגיל ובאופן זה, הופך השיעור ליחידה אחת הרמונית ומתמשכת.
מיטת פילטאטיס