מה זה פילאטיס

פילאטיס היא מודעות למתרחש בגוף  בכל רגע נתון . בשיטה אנו מפעילים את השרירים המייצבים ,שרירי הליבה, על מנת לשמור על יציבות ומרכז גוף חזק .

השיטה מתאימה לכל אחד ואחת ולפי יכולתו האישית של המתאמן.

לשיטה שבע עקרונות שהם :

תנועתיות-תנועה סימולטנית של הגוף המעודדת זרימה נכונה של הדם וגירוי בריא של מערכת העצבים .

נשימה -בזמן פעילות גופנית מאומצת קיימת נטייה להפסיק לנשום . בפילאטיס הנשימה היא בלתי נפרדת מהתרגיל ומשפרת את ביצועו.

איזון -בפילאטיס אנו שומרים על איזון השרירים בין כיווצם להארכתם שיפור טווחי תנועה .

ריכוז-בפילאטיס מחשבותינו מתרכזות בגוף ובביצוע התרגיל עצמו ובכל שלב אנו מרגישים את הגוף מבינים ומייעלים את התנועה דבר המצריך ריכוז מקסימלי לאורך כל התרגיל ולאורך כל השיעור .

שליטה -שליטה גופנית פיזית ומנטלית . כל תנועה נעשית במחשבה מלאה ומתוך סיבה שיטת הפילאטיס מונעת פציעות בזמן ביצוע התרגיל.

דיוק -מעלה את רמת ביצוע התרגיל ומכוון לשיפור משיעור לשיעור אשר  מוביל לרמת תרגול מקצועית המשקפת תוצאות.

זרימה וקצב-בפילאטיס דגש על הזרימה בכל שלבי התרגיל וכן בין תרגיל לתרגיל ובאופן זה הופך השיעור ליחידה אחת הרמונית ומתמשכת .

מיטת פילטאטיס